• 013 -16 30 30

Avvikelsehantering

Stödtjänsten för avvikelsehantering uppfyller ISO-standardernas och lagstiftningens krav på reklamationshantering, avvikelsehantering, olycksfalls- och tillbudsrapportering, ÄTA-arbeten samt förbättringsförslag.

Med en enkel knapptryckning gör tjänsten om avvikelserna till pdf-format som kan lagras på användarens dator. Det går även att skicka avvikelserna till andra användaren genom att skriva in dennes mailadress.

Systemet för en egen logg över vem som registrerar, åtgärdar och följer upp aktiviteter. I stödtjänsten finns det fem olika mallar. Användaren väljer själv i vilka kategorier/mappar olika avvikelser ska placeras. Samtliga aktiviteter följer tre steg: registrering, åtgärd och uppföljning.

En sökmotor gör det enkelt att sortera ut aktiviteter efter status, vem som ansvarar för dem eller andra sökord. Till tjänsten finns även en mobilanpassad version som gör det enkelt för användaren att med sin telefon registrera exempelvis en avvikelse samt bifoga en bild tagen med mobilkameran. Tjänsten fungerar utmärkt med alla typer av mobila operativsystem.

Hemsida & Design av Intendit Webbyrå